Volgers

woensdag 30 december 2015

en alweer een....

In deze dagen heb ik vakantie. Super! Eindelijk kom ik weer eens toe aan wat knutselen.  En bloggen (!!)
Als eerste vingeroefening maakte ik een bankje met een kwiltje. Ja, dat laatste op de naaimachine want snel af natuurlijk.
Het kostte mij toch meer tijd dan ik gedacht had maar... heerlijk, radio 4 aan en lekker schuren, verven en draperen.
Tsja, en daarna..... iets wat ik al een hele tijd wilde doen en steeds geen tijd voor had: op de site van Loes Snoodijk staat een schattig stoeltje dat ik graag wilde namaken.
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat dit meer tijd ging kosten dan een middagje en.....
INDERDAAD!!!!     
 Het heeft mij twee dagen gekost en heb diep ontzag voor Loes Snoodijk! 
Oke, het is af maar wat een gedoe! Stof te dik, lijm die niet bleef zitten en achteraf bezien, een verkeerde volgorde van in elkaar zetten. Nou ja, weet ik voortaan!
En dit is het:     

 Uiteindelijk is het niet onaardig geworden; ik ben er redelijk tevreden mee maar het kan beter (zoals ik altijd tegen mijn leerlingen zeg: "muziek is nooit fout maar het kan altijd beter"...geldt voor knutsels ook, heb ik besloten) 

Nou, en dan verder: mijn bankje voor bij het kuntriehuis. Lekker op een hoekje in de zon...ha ha ha

   
 Fijn, ik heb nog tot en met zaterdag om lekker wat te doen. Ik weet nog niet wat maar ik vind wel wat!
Later!

9 opmerkingen:

  1. Uren, dagen, maanden, jaren vlieden als een schaduw heen; het is eindejaars en ziet een postje van Paula. Mooi stoeltje, Paula, knap gemaakt. En het hoeft niet allemaal in twee uurtjes, toch?? En ook niet perfect?? Mislukken kan niet, dan is alleen het resultaat anders dan je verwachtte. Heb jij mogelijk een zwak voor stoelekens?? Ik zie ze regelmatig door jouw blog vliegen. Gaat zo voort en ge kunt een hotel inrichten, of een weeshuis of een vergaderzaal.....
    Goeie jaarwisseling en tot volgend jaar. Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Disfruta de tus vacaciones y que tengas un año nuevo pleno de todos tus deseos, :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stoeltje, oké een goed leerpunt,maar verder.... Heel mooi.
    En je kwiltje....het is een mooi geheel zo Paula, het bankje met het kwiltje. Ben heel benieuwd naar het volgende werkje..
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het knap dat je dat stoeltje zo maar na kan maken. Sommige mensen zijn ook nooit tevreden. Mocht willen dat ik dat kon. Bankje en kwiltje ook helemaal leuk. Sie joe, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi en gezond 2016 gewenst! Mooi stoeltje hoor en een schattig quiltje. Ik ben het helemaal eens dat iets nooit fout is (behalve in de wiskunde en zo) maar gewoon anders dan verwacht!

    Groetjes Idske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks dat het niet van een leien dakje ging, is het een prachtig stoeltje geworden en wel een die zelf gemaakt is... en dat is toch leuker dan gekocht vind ik... En je quilt ja een beauty!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wanneer schrijf je nou eens een volgend postje?? Ik kijk om de dag en het blijft maar 30 december. Dat was vorig jaar, jongedame, bijna drie maanden geleden. Doe je in de tussentijd niks aan de knutsel??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rya,
      Ben heel erg ziek geweest, erge longontsteking (astma), in het ziekenhuis 5 dagen all inclusive en nu helemaal geen energie meer.
      Zeker tot september niet werken en denk er serieus over om daarmee definitief te stoppen. Knutselen komt wel weer maar kan nu geen hout hebben op mijn longen (en heb geen energie dus). Lief dat je reageert.
      Groeten van Paula

      PS was van plan een logje hierover te schrijven een dezer dagen mbv mijn Xenos-fotostudiootje. Nieuw!!)

      Verwijderen