Volgers

zondag 10 november 2013

Tsja.........

......waar moet ik nu beginnen? Al zo lang niet geschreven en al zoveel gedaan.........
Dat ik aan mijn zesduizenddriehonderdachtendertigste stoel ben begonnen?

Of aan mijn tweehonderdveertigste kastje....
of dat ik een trumeau heb gemaakt bij David Iriarte?

Ook ben ik in de herfstvakantie naar Parijs geweest en ben daar in de poppenhuiswinkel in de Passage de Jouffroy, La Boite a Joujoux , geweest.

Ik heb daar hele leuke flesjes en een 'bombe'commode gekocht
die ik gelijk al weer gerenoveerd heb; de onderregel was er scheef ingeplakt zodat de laden scheef  hingen. Met grof geweld heb ik de onderregel eruit gebroken en er, deze keer recht, weer ingeplakt; nu zit het goed.
En nu vraag jij je natuurlijk af: waarom koop je die dan?
Dat kan ik uitleggen:
ten eerste: ik merkte het pas vele metrostations later
ten tweede: het was er heel klein, propvol en heel warm
(leeftijd? welnee!)
ten derde: dan zou ik helemaal terug moeten en dan vragen om een autre en daar had ik geen zin in
ten vierde: ik ben een laffe jakhals (werkelijke reden) en dus moest ik oplossingsgericht werken
En dat is gelukt!

Verder ben ik ook nog naar de OLMC-ontmoetingsdag geweest.
Het was knotsgezellig en heb heel leuk met iedereen gepraat. Ook kreeg ik van iedereen hele leuke cadeautjes/workshopjes (die appel is trouwens van mijzelf) Het workshopje dat ik zelf gaf viel volgens mij goed in de smaak en ik heb al verschillende foto's van een affe vogel gezien!

 Ook heb ik op die dag een flessenrek (op de foto met de Parijse flesjes) en een fietsenrek gekocht van Karin. Wat is die vrouw toch ontzettend goed! Helemaal heel klein gesoldeerd, geweldig gewoon!


 En, als laatste, ik heb in Apeldoorn een workshop van David Iriarte gevolgd. Mijn Pieter moedigde me aan om mij in te schrijven (zelf durfde ik niet, kon het vast niet.....) Ik ben heel blij dat ik zijn raad heb opgevolgd; ik heb een geweldige dag gehad.
Het begon wat minder: mijn wekker ging een half uur te laat af (nog NOOIT gebeurd!!!!!) zodat ik een kwartier te laat in Apeldoorn arriveerde en moest heel hard werken om weer 'bij' te komen.



De rest van de dag was eigenlijk ook best wel hard aanpoten, maar wat heb ik veel geleerd en gedaan! Na een hele dag schuren, verven, plakken, marmeren, meten, in de was zetten en oud maken, dit alles trouw vertaald door Ingeborg Landers, (David spreekt uitsluitend spaans) had ik een werkelijk prachtige trumeau.
Nu weet natuurlijk iedereen wat een trumeau is. Nou, ik ook niet, maar nu wel: dat is een haltafeltje met daaronder een spiegel zodat je kunt kijken of je rok wel gelijk hangt en je schoenen gepoetst zijn

Dit is het gezamenlijke resultaat. De mijne is de derde van rechts
Nog even een grote foto (ik krijg 'm er niet goed op, sorry)
 Mooi he??? Ik ben trots!!!!!

That's all folkes!!!
ik vind het wel genoeg!

6 opmerkingen:

  1. Nou jouw dagen waren lekker gevuld met miniaturen! Leuk dat je zo'n plezier hebt gehad!
    Ja natúúúúrlijk moet je aan workshops meedoen! En als je iets niet goed kunt (juist een reden om mee te doen) is daar de leraar voor om je te helpen. Ik vind het altijd leuk, gezellig en uiteraard bijzonder leerzaam. Je trumeau is erg mooi geworden. Had ik niet al een andere workshop gedaan die week, dan had ik zeker meegedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk relaas! Nooit geweten wat een trumeau nou eigenlijk is. Ik gokte "iets" boven de haard. Mis dus :-) En wat is hij mooi geworden!! Dank je voor het delen!
    Véronique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, daar staat het dan eindelijk op je blog. Al diverse keren gekeken. Je trumeau had ik al in het echie gezien. Wat een mooie dingen heb je weer gekocht. Dat fietsenrek en flessenrek zijn gaaf. Je stoel, al is het je tigste wordt ook weer heel mooi. Weer een kistje gesneuveld? Je hebt alles weer leuk aan elkaar geklept. Ik zie je.
    Liefs, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk relaas heb je er van gemaakt Paula.
    Je Trumeau is heel mooi geworden, net als vele andere kan ik zeggen dat ik het ook voor iets boven de haard ofzo had bedacht.
    Mooi mis en weer gelijk iets heel duidelijk.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ik vind het heel erg leuk je zesduizenddriehonderdachtendertigste stoel je tweehonderdveertigste kastje voor mij allemaal nieuw en je trumeau (wist niet wat het was...) is een ook een leukerd!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Paula, eindelijk je blog gevonden via jufpaula! Wat leuk om jouw trumeau te zien op je blog. Ik ben het helemaal met je eens dat teruggaan niet nodig is, na onze cursus kunnen we dat soort dingen toch wel even zelf oplossen!
    Ik vond het ook een hele leuke dag en hoop weer een workshop te doen bij de volgende beurs, als het kan met mijn werk. Misschien komen we elkaar dan weer tegen.
    Groetjes, Idske

    BeantwoordenVerwijderen