Volgers

maandag 27 juli 2015

He he eindelijk......!!

 Nou, dat heeft een tijd geduurd..... druk natuurlijk en het werk eiste mij behoorlijk op. Af en toe was ik wel eens even bezig met de mini maar niet echt veel
Wel maakte ik dit; een paspop van hout met bijbehorende zelfgedraaide poot. Heerlijk ontspannen een avondje vijlen en schuren, zittend op de bank met de tv aan als bewegende schemerlamp!




Deze paspop hoort echter wel tot de stam van de platborst-indianen; bij een volgend exemplaar zal ik cup c aanbrengen!
 -------------
Nadat we afgelopen zaterdag terugkwamen van vakantie in de Bourgogne viel dit weer wel heel erg tegen zeg....
van dit (Macon 21 juli j.l.)

naar dit (Westzaan, vandaag)
Maar, deze uitspraak heb ik al meer geciteerd: "Elk nadeel heb se voordeel", nu heb ik heerlijk de tijd om mijn log weer eens bij te werken en me bezig te houden met mijn hobby. Daar heb ik overigens nog vijf volle weken de tijd voor, heerlijk!
------------

Op mijn vakantieadres heb ik me heerlijk zitten uitleven met breipennen; een babypakje en sokjes, en handschoenen: ja, die echte met vijf vingers.......


Babypopje is 5 cm groot, het pakje 3,5 cm en de sokjes 5 mm; wat een Frans terras al niet vermag.(ik sla weer steil achterover van mijn eigen kunnen op dat gebied, ha ha ha)
Ook de handschoenen zijn maar 2 cm lang en 1 cm breed en/maar ik was (onder ons gezegd en gezwegen) dolblij toen ook het tweede exemplaar af was. Voorlopig maar weer wantjes op de pennen dan, met alleen maar een duim.
--------

Zo, ik heb weer een log-begin gemaakt en hoop weer wat regelmatiger een berichtje te schrijven.

TOT SNEL!!

5 opmerkingen:

  1. Alles is mooi maar die handschoentjes, echt onwerkelijk mooi en precies. Nog een fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die paspop en die handschoenen. Ik vind het heel knap als iemand zo klein kan breien.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die handschoentjes vind ik het TOPPUNT!!!! Babysokjes van 5 mm???? Kon je dat nog wel zien?? Ik heb me ook eens gewaagd aan mini-breien.... het lukte wel, maar na 2 naaldjes was ik kippig, dus dat schoot niet echt op, hoewel.... twee naaldje per dag wordt ook een regenpak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat zijn weer pittige werkjes, Paula. Dat babietje is erg lief zo. Geniet nog maar even van de rust.
    Groetjes, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Paula, ik had je gemist, maar met dit paspopje maak je alles weer goed, Wat is-ie leuk geworden zeg!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen